FORMACIÓN PROFESORES

Ofrecemos varios curso de formación:

1  CURSO CUENTIÑOS (en castellano) para profesores de yoga, educadores, madres y padres, terapeutas
2  CONNECTING WITH OUR CREATIVITY & OUR BODIES THROUGH STORIES (en inglés) para maestros, profesores de yoga, estudiantes de magisterio, terapeutas
3  EL YOGA COMO HERRAMIENTA PARA NUESTRO EQUILIBRIO PERSONAL Y PROFESIONAL (en castellano) para maestros de primaria y secundaria, terapeutas
CONSIÈNCIA CORPORAL, GESTIÓ DE L´ESTÈS I DE LES EMOCIÓNS A TRAVÉS DEL IOGA  -  Taller dirigit a mestres d’educació infantil i primària
…………………………………………………………………………………………………………

Consciència corporal, gestió de l’estrès i de les emocions a través del ioga

Taller dirigit a mestres d’educació infantil i primària

Objectius:

·       Aprendre a gestionar i a disminuir l’estrès tant dels pares i docents com dels infants mitjançant tècniques corporals, de respiració i de relaxació que ens condueixin a un equilibri del cos, la ment i les emocions

·       Integració dels recursos físics i energètics per aplicar directament i de forma senzilla a casa i a l’aula i aconseguir:
Una millor connexió del nen amb el mateix, amb els germans i companys i amb els adults
Una integració més efectiva de l’aprenentatge
Alliberar tensions de forma conscient per facilitar la resolució de conflictes i generar un ambient saludable

·       Facilitar estratègies per desenvolupar la Intel·ligència emocional: Fomentar l'autoconeixement i l’autoacceptació promovent l’augment de l’autoestima i una saludable gestió de les emocions, potenciant les que aporten alegria i benestar

·       Contribuir a generar una consciència d’harmonia tot respectant les diferències i ajudant a descobrir la riquesa interna de cadascú

Metodologia:           Combinada: Teòrica i vivencial

Continguts:

1. Aproximació del ioga a l’educació

Introducció a la visió iòguica i als beneficis que el ioga aporta a nivell físic, mental i energètic
Eines del Ioga: postures, respiracions, meditacions, mantres, concentració, relaxació
Fonaments del ioga a l’escola. El ioga com a projecte de creixement integral

2. L’estrès a la vida quotidiana

Què és, per què es produeix, factors desencadenants.
Efectes sobre l’organisme
Focalització del ioga en el treball del sistema nerviós i hormonal per prevenir i alleugerir l’estrès

3. El treball amb el cos. Les Asanes (Postures)

3.1 Presa de consciència del propi cos, reconèixer i connectar amb el potencial i les capacitats i limitacions actuals d’un mateix
3.2 La postura saludable. La columna com a eix vertebrador del cos
3.3 Pràctica i efectes de les asanes: Postures i dinàmiques vitalitzadores, tranquil·litzants, equilibrants i enfortidores

4. Gestió energètica

4.1 La respiració. El funcionament anatòmic i energètic
El diafragma com a magatzem d’emocions contingudes
Tendències: respiració toràcica vs respiració profunda
4.2 Els Nadis i els Xacres
4.3 Pranayames. Control i gestió de l’energia vital (Prana) a través de la respiració.
4.4 Harmonització dels hemisferis cerebrals a través de la respiració

5. La ment i els pensaments

5.1.La concentració. Atenció i memòria. L’escolta dels sentits interns i externs. Concentració vs. Distracció.
Qualitat i quantitat de pensaments. Eliminació de pensaments negatius i reprogramació del cervell
5.2. La Meditació.
Per a què meditar?
Observació sense judici, escolta de la nostra veu interior
L’atenció plena
Meditacions senzilles i efectives per: activar i estimular el sistema, per descarregar tensions, per superar pors, per arribar a un estat de calma i d’introspecció
5.3. El silenci com a element de relaxació i equilibri mental, com a espai ple d’informació

6. Treball amb les emocions. La intel·ligència emocional
6.1. Les emocions. 
L’emoció com a resposta fisiològica. 
El caràcter dinàmic 
La funció adaptativa
Emocions primàries i secundàries. 
Neuroanatomia de les emocions

6.2 Intel·ligència emocional

Reconeixement de les pròpies emocions
Capacitat de sentir, entendre i gestionar estats anímics propis i al·liens per un equilibri i benestar personal
Millorar la relació amb un mateix i amb l’entorn: Habilitats d’intel·ligència emocional
Intrapersonals: autoconeixement, regulació emocional
Interpersonals: motivació, empatia i habilitats socials

7. La comunicación

Des de dins cap a fora
El poder de la paraula. La veu
Els efectes dels mantres, la música i la vibració
Comunicació vibraciones

8. Relaxació

Carregar-nos d’energia i alliberar tension
La relaxació com a base de la nostra força i equilibri
Moment d’integració de l’aprenentatge



Formats dels tallers

El contingut concret del taller, durada, repartiment d’hores i preu dependran de la disponibilitat, número participants i interessos específics del/s centre/s.




Como acercar el yoga a l@s niñ@s a través de los cuentos

TALLER CUENTIÑOS
Cada individuo tiene el potencial de ser original  Yogui Bhajan
Un taller de un/dos/tres día(s) dirigido a profesores de yogaeducadoresterapeutas padres con conocimientos básicos de yoga

Este taller práctico-teórico-creativo es el resultado de mis 25 años de experiencia trabajando como docente con niñ@s,  adolescentes y adultos,  primero como profesora de inglés, después como formadora de maestros de primaria y secundaria y como profesora de yoga.  

Sabemos que l@s niñ@s son muy creativ@s y muy curios@s por naturaleza pero hoy en día reciben muchos estímulos, y piden cambios de actividad y apoyos externos para que sigan participando en una clase a lo largo del curso escolar. Teniendo en cuenta estos factores, empecé a adaptar cuentos para usar en las clases de yoga y después acabé escribiendolos yo misma.  Al practicar el yoga y la relajación consciente a través de los cuentos, integrando las asanas en los cuentos, descubrí que l@s niñ@s se concentran mucho mejor y su creatividad e imaginación se activan. 

También se sabe hoy en dia que l@s niñ@s piensan, sienten y se expresan con todo el cuerpo.  Sabemos que aprenden mejor no siendo pasiv@s sino cuando hacen algo por ell@s mism@s.  Asi que si permitimos que participen en el cuento, que lo desarrollen, que ell@s inventen las posturas y los movimientos (en grupo, en parejas, individualmente) sacamos su creatividad innata y les damos la oportunidad para ser ell@s mism@s, expresándose con el cuerpo, cada un@ con su visión única. 

Los cuentos adaptados son como series de yoga que dan una estructura clara a las clases, son un buen soporte para el profesor además de mantener el interés de l@s niñ@s.  Los cuentos pueden transmitir valores, pueden enseñar sobre las emociones, pueden introducir temas muy interesantes que sirven como eje para toda la clase. 

La parte práctica
  • te pondrás en el papel de niñ@ (peque/mayor) para recibir dos clases de yoga 
  • en pequeños grupos crearás posturas de yoga trabajando de forma individual, en pareja y en grupo
  • enseñarás un cuento adaptado y/o una relajación con cuento / visualización
  • explorarás maneras creativas para dar las pautas para las asanas
  • compartirás/experimentarás/enseñarás dinámicas para: 1)  romper el hielo & abrir la clase, 2)  hacer el calentamiento, 3)  el trabajo con cuentos & asanas, 4)  el trabajo con juegos & asanas, 5) la relajación 6) la concentración,  7) dinámicas tranquilas para los sentidos y para expresar las emociones, 8) dinámicas para cerrar la clase
  • investigarás otro material para acercar el yoga a l@s niñ@s: imágenes (para crear cuentos y para crear dinámicas con asanas), dibujos, instrumentos musicales, dados con dibujos, juegos con letras de fieltro, cartas de yoga, saquitos de fieltro & arroz, piedras pintadas...
  • crearás dinámicas lúdicas pero yóguicas usando los juegos clásicos de l@s niñ@s 
La parte teórica-práctica: 
  • miraremos qué es yoga para niños y definiremos nuestras creencias y el estilo propio de cada profesor(a)
  • reflexionaremos sobre como son l@s niñ@s (creativos, curiosos por naturaleza) y como nuestra metodología puede adaptarse para respetar la naturaleza del niño
  • reflexionaremos sobre los gustos, las necesidades, la motivación de cada edad (peques, mayores y pre-adolescentes)
  • miraremos como estructurar la clase para cada edad
  • revisaremos los retos y las posibles soluciones que pueden surgir en una clase
  • compartiremos los miles de recursos que hay a nuestro alcance para ayudarnos a preparar nuestras clases de yoga para niñ@s: webs, libros, autores, artículos, música, cursos, revistas etc...
  • reflexionaremos sobre otras cuestiones que surgen… y cada parte teórica se hará de forma distinta y interactiva porque la metodología del taller refleja la metodología que podemos aplicar en nuestras clases con l@s niñ@s,  que el aprendizaje verdadero es interactivo,  colaborativo y sobretodo CREATIVO.

Este taller ofrece más de 30 cuentos de todo tipo adaptados para enseñar yoga y para la relajación consciente. Demuestra lo fácil que es adaptar los cuentos clásicos y los modernos, enseña cómo crear tus propios cuentos y visualizaciones, cómo improvisar, cómo transmitir los cuentos de forma divertida, cómo contar cuentos al estilo hindú usando mudras sobretodo cómo involucrar a l@s niñ@s en este proceso creativo. 

Recibirás un pack con material*

Próximos talleres en 2015: 

CUENTIÑOS EN CASTELLANO (16 horas)
ALMERIA 11 y 12 de ABRIL en el centro Elim, Roquetas de Mar
MADRID 24, 25 Y 26 DE ABRIL en el centro Mukande Ubuntu
BARCELONA 15, 16 Y 17 DE MAYO en el centro Laforja
LLEIDA 29, 30 y 31 de MAYO en el centro GuruPrem, Arbeca
GRANADA 12, 13 y 14 de JUNIO en el centro YoguiJi, Granada
MENORCA 27 y 28 de JUNIO en el centro Ek Ong Kar, Mahón
MURCIA 2,3 Y 4 de OCTUBRE el centro Bienestare, Murcia
MALAGA 16, 17 y 18 de OCTUBRE en el centro Ek Ong Kar, Malaga
ALMERIA 7 y 8 de NOVIEMBRE en el centro Sat Nam Yoga, Almería
BARCELONA 20, 21 y 22 de NOVIEMBRE en el centro Laforja



Inversión: 190 euros 
Forma de pago: 50 euros para reservar tu plaza y el resto se abona el primer día del curso

5% descuento para soci@s de la AEKY


*  en el pack del curso hay un dossier de la formación e un dossier de dinámicas; 

*además hay un pack digital donde hay más de 30 cuentos adaptados para yoga, todos los Powerpoints del curso, las imágenes y más material de soporte.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inscripciones 
ROQUETAS DE MAR (ALMERÍA) Centro Elim, email: juani593@hotmail.com
LORCA centro Akalbir email: centroakalbir@gmail.com
BARCELONA contacta con Ioga a l'escola: iogaalescola@gmail.com
LLEIDA contacta con Navraj Kaur, email: info@kundaliniyogalleida.com
MADRID centro Mukande Ubuntu email: mukandeyoga@gmail.com
GRANADA centro Yogui Ji, email:yoguiji@kundaliniyogagranada.es 
MENORCA (MAHÓN) centro Ek Ong Kar, email: ekongkar.menorca@gmail.com
MURCIA contacta con Susana del centro Bienestrae, email: tucentrobienestare@gmail.com
Facebook: Comunidad Bienestare
MALAGA centro Ek Ong Kar, email: ekongkarmalaga@gmail.com
 https://es-es.facebook.com/ekongkarmalaga
ALMERIA contacta con el centro Yoga Sat Nam, emailinfo@yogasatnamalmeria.com
www.yogasatnamalmeria.com

Para ver un ejemplo de los cuentos adaptados mirar el blog de Lisa Howe: www.yogacuentos.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


TALLER COS, CONTES I CREATIVITAT 

CONNECTING WITH OUR CREATIVITY AND OUR BODIES THROUGH STORIES (curs en anglès)

Facultat de Psicologia, Ciènces de l’Educació i de l’Esport BLANQUERNA
Universitat Ramón Llull

Calendari 2015: 1, 2 i 3 de JULIOL 2015 / Durada 15 hores

Calendari 2015: PRIMAVERA 2015 / Durada 20 hores


Calendari 2014: 1, 8 & 15 de MARÇ 2014 / Durada 15 hores


-----------------------------------------------------------------------------------------

Resum 
Tots som creatius. Pensem i ens expressem amb el cos. Aprendrem a desenvolupar la creativitat reforçant el nivell d’anglès com a llengua vivencial. Iniciarem un procés interactiu per construir contes involucrant-nos física, mental i emocionalment. Creant postures de ioga, utilitzant imatges, cançons. Aprendrem tècniques de concentració, respiració i relaxació. Traurem el nen o la nena que portem a dins.

Picasso va dir que tots som artistes. Tots som creatius i a més a més, pensem, sentim i ens expressem amb el cos sencer. Com a professors és la nostra tasca ajudar als nens i  nenes a no perdre aquest contacte amb la saviesa del propi cos i la font de la seva creativitat. Com adults alguns de nosaltres, potser també necessitem contactar o estimular aquesta habilitat innata que és la capacitat de ser creatius. Aquest curs té com a objectiu explorar els beneficis que té pensar amb tot el cos. És per a professors d’ educació infantil i primària que busquen noves tècniques i maneres de desenvolupar la seva pròpia creativitat i la del seu alumnat i a la vegada, reforçar el seu nivell d’anglès perquè sigui una llengua vivencial, establint  vincles lingüístics a través de l’experiència de viure el descobriment de noves habilitats. Per un aprenentatge competencial del anglès es requereix anar més enllà de les classes de llengua.

Continguts
Per una banda, el curs ofereix tècniques per explicar contes: explicar contes de manera interactiva, involucrant als nens a un nivel físic, mental i emocional; explicar contes utilitzant tot el cos, creant postures de ioga (asanes), creant moviments amb les mans (mudres), utilitzant el mim, imatges, dibuixos. El curs ofereix també algunes tècniques ioguiques de concentració,respiració i relaxació dintre del marc dels contes, les cançons i el moviment físic.
Per altra banda el curs inclou tot un ventall d’idees per a classes i activitats divertides per ajudar-nos com a professors a treure la nostra creativitat i desenvolupar la imaginació dels nostres alumnes, treballant en grup, en parella i de manera individual. La idea es treure el nen/ la nena que portem a dintre tot passant-ho bé.


Metodologia
Aquest monogràfic té en compte moltes idees del nou paradigma de l’educació, des de les Intel·ligències múltiples fins a l’anatomia experiencial.  Els éssers humans som curiosos i creatius per naturalesa i disposats a voler aprendre. Com a professors tenim que crear les condicions en les quals poder nodrir aquestes qualitats. Sabem que el millor aprenentatge no és quan ens ensenyen, sinó que és quan arribem a descobrir-ho per nosaltres mateixos/as. La metodologia d’aquest taller reflexa aquests conceptes mitjançant els materials que utilitzem, la varietat d’activitats i la manera de treballar, així que els professors-estudiants aprendran creant, explorant i desenvolupant les seves pròpies habilitats.

El contingut del curs es divideix en 3 sessions practiques en les quals els professors rebran inputs, practicaran i desenvoluparan tècniques d’aprenentatge de manera multi-sensorial i holística. Rebran un dossier amb molt material, molts contes adaptats i una llista de recursos per a les seves classes.

Curs a carrec de Lisa Howe de IOGA a l'escola
Professora y formadora de professors de ioga per a nens, professora d’anglès de l’Institut Britànic durant vint anys i formadora de professors d’anglès a través del departament d’ensenyament, escriptora de contes infantils. Cofundadora de la Associació IOGA a l’escola.


INSCRIPCIONS: http://www.blanquerna.edu/es/fpcee/masters-y-estudios-de-postgrado/escuela-de-verano


--------------------------------------------------------------------------------------


Formació per a  professors de primària y secundaria


El ioga com a eina per el nostre equilibri: en l’àmbit personal i professional
El ioga com a eina per equilibrar les nostres energies: físiques, emocionals i mentals
Les dinamitzadores:  Annette Stössel Lisa Howe de Ioga a l'escola

Aquest curs va destinat als professors que vulguin conèixer i experimentar tècniques corporals, de relaxació, meditació i respiració per a l’aquietament de la ment, les emocions i el cos i que a travès d’aquest auto-coneixement, puguin transmetre les tècniques als seus alumnes per aconseguir una millor concentració a classe, una integració més efectiva de l’aprenentatge, una millor gestió de les emocions i conflictes, una consciència de grup i unitat tot respectant i valorant les diferències, i un descobriment de la riquesa interna de cadascú.


OBJECTIUS

• Experimentar què és el ioga i els seus beneficis mitjançant les tècniques corporals, de relaxació, meditació i respiració per a equilibrar la ment, les emocions i el cos.

• Fomentar l'auto-coneixement, per millorar la gestió de les emocions i L'estrès.

• Connectar amb les energies del nostre sistema cos-ment i aprendre a harmonitzar-les.

• Aprendre tècniques per aplicar a l'aula i aconseguir una millor concentració dels alumnes, una integració més efectiva de l'aprenentatge, una millor gestió de les emocions i conflictes.



CONTINGUTS

Postura i columna vertebral. Com una bona postura crea consciència corporal i facilita el bon flux energètic a nivell físic, emocional i mental.

La importància de la respiració com a únic ritme vital que podem dirigir conscientment. Connexió amb els diferents estats de salut, consciència i emocions.

• El funcionament anatòmic i energètic de la respiració i com actua sobre el sistema nerviós, l'hipotàlem i les diferents parts del cervell.

• Com equilibrar l'energia del nostre sistema cos-ment mitjançant la pràctica de tècniques respiratòries.

L'estrès a la vida quotidiana: què és, per què es produeix i com afecta a l'organisme.

• Efectes sobre el sistema nerviós i el cervell.

• Efectes sobre la resta de l'organisme: sistema digestiu, òrgans vitals, sistema muscular i esquelètic, el descans, les emocions, estat d'humor.

• Pràctica i beneficis del ioga a través de les asanes (postures i exercicis físics), pranayames (tècniques respiratòries), relaxació i meditació, per contrarestar els efectes de L'estrès.

Introducció a la visió ioguica sobre el funcionament energètic del nostre sistema.

• Meditació

Transmissió de dinàmiques lúdiques basades en el ioga per aplicar a l'aula amb alumnes entre 6 i 12 anys:

- Augmentar la consciència postural.

- Tècniques respiratòries per relaxar i equilibrar estats d'ànim.

- El so con a eina per alliberar emocions.

- Millorar la concentració i atenció

- Crear el sentit de grup (per exemple després d'activitats competitives).

- Ajudar en la resolució de conflictes



METODOLOGIA

• Breu presa de consciència

• Comencem amb la part teòrica, presentada a través de conferència i imatges, introduint el tema principal de cada sessió.

• Continuem amb la pràctica d'una serie de ioga enfocada al tema tractat.

• Pràctica de dinàmiques lúdiques per portar a l'aula: mitjançant contes, moviment, respiració, jocs, so, ritmes...

• Espai per l'Intercanvi d'Impressions i preguntes.



Aquest curs de 40 hores està dividit en cinc o deu sessions presencials en les quals el professor experimentarà tècniques de ioga en si mateix i se li donaran eines per traslladar aquesta experiència a les seves classes d’una manera adequada a l’edat i circumstàncies de la seva classe. El curs es en castellà.


Material necessari pel curs: Roba còmoda (tipus xandall), un coixí, una màrfega i un pareo per cobrir-la, una ampolla d’aigua

Ioga a l'escola

1 comentario: